آموزش سئو: مزایای گوگل پلاس در سئو و بهینه سازی سایت

توسط

همه ی ما به خوبی می دانیم چگونه از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد فعالیت های سئو خود بهره بگیریم. گوگل پلاس + google نیز فرق چندانی با سایر سایت ها ندارد. ولی بهتر است مطمئن شویم به اندازه کافی از خدمات سئو آن بهره بردیم. با تغییر نرم افزارها به طور مداوم عوامل موثر در سئو نیز تغییر می کند، اما با در نظر گرفتن موارد اساسی می توان بیشترین بهره را از گوگل پلاس برد.

در درجه اول، سایت های معتبری مانند SearchMetric ، moz دریافته اند که رابطه و وابستگی بسیار نزدیکی بین +1 و رتبه سایت در گوگل وجود دارد. در حالی که مت کاتس یکی از عوامل اصلی گوگل این مسئله را انکار کرد. البته موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که مهم تر از گوگل پلاس تلقی می شوند و شما قبل از هر اقدامی بهتر است به آنها توجه کنید و پس از اطمینان از به کارگیری آنها به شبکه های اجتماعی بپردازید.

سرعت فعالیت خود را در گوگل پلاس بالا ببرید
در هر 200 سیگنالی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها دریافت می کند سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی به صورت مخلوطی از همه آنها دریافت می شود.

به نظر می رسد رابطه ی گوگل پلاس و نتیجه موتور جستجو پیچیده تر از ارتباطی است که سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر دارند. از یک سو هر دو رسانه به یک اندازه به گوگل دسترسی دارند و از طرف دیگر گوگل پلاس شبکه ای است که از سوی خود گوگل تاسیس شده تا با سایر شبکه های اجتماعی رقابت کند. طبیعتا زمانی که شما می توانید به محصول خود نسبت به سایرین برتری دهید بسیار غیرمنطقی است که از این کار سر باز زنید.

در مجموع لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات و تمامی فعالیت های اجتماعی بر الگوریتم بهینه سازی گوگل تاثیرگذار است.

چه چیزی گوگل پلاس را از سایر شبکه های اجتماعی متمایز می کند؟
بسته به محتوای تولید شده توسط کاربر تفاوت های گوناگونی به چشم می خورد. پست های عمومی در گوگل پلاس به سرعت مشخص و برای جستجو ایندکس می شوند. بیشتر پست ها و اشتراک گذاری ها در سایر سایت های اجتماعی این چنین نیستند. مثلا لینک های وارد شده در توئیتر توسط خزنده گوگل یافت نمی شوند یا تنظیمات فیس بوک به گونه ای است که آن را بسیار اختصاصی کرده است.

شما می توانید پست های خود را با کلمات کلیدی مورد نظر و توضیحات مناسب آنها برای گوگل پلاس بهینه سازی کنید. همچنین با به اشتراک گذاری پست شما توسط کسانی که در دایره ی ارتباطی شما هستند (circles) ترافیک بیشتری برای محتوای شما ایجاد می شود و سایرین لینک های بیشتری را از شما ارائه می دهند. با وجود قدرت و نفوذ گوگل پلاس، اطلاعات، گرافیک و تصاویر موجود در آن توسط موتورهای جستجو در صفحه ی نتیجه ظاهر می شود و این مطلب موجب بالا رفتن تعداد کلیک ها بر روی سایت شما خواهد شد.

اساس کار گوگل پلاس بر سایر موارد تاثیرگذار در سئو مقدم است. بهتر است ابتدا به موارد اساسی که بیشترین تاثیر را بر سئو سایت شما دارد بپردازیم:

1. آیا داشتن اکانت گوگل پلاس اهمیت دارد یا نه؟
مت کاتس هرگونه ارتباط بین گوگل پلاس و الگوریتم های گوگل را انکار می کند. اما اطلاعات در دسترس عکس آن را بیان می کند، یا حداقل شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد علاوه بر داشتن اکانت گوگل پلاس، فعالیت در آن و داشتن میزان کافی “follower” ضروری است. و ارتقا رتبه سایت های فعال در گوگل پلاس تصادفی نیست. اشتراک گذاری ها نمونه ای از روش لینک دهی طبیعی است که شما می توانید از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید که پست های خود را قابل اشتراک گذاری، با عنوان مناسب و محتوای مجذوب کننده آپلود کنید.

2. پروفایل و پست های گوگل پلاس خود را بهینه سازی کنید.
مواردی که می تواند محتوای شما را تاثیرگذار و مفید کند را بررسی می کنیم:

– محتوای خود را طوری آپلود کنید که به راحتی قابل اشتراک گذاری در گوگل پلاس باشند. برای مطالبی که روی سایت خود می گذارید امکان اشتراک گذاری را فراهم کنید. ممکن است بسیاری از کاربران به لایک کردن محتوا بسنده کنند، اما بهتر است شما نیز اشتراک گذاری از طریق گوگل پلاس را به صورت واضح و قابل دسترس فراهم کنید تا کسانی که کاربر گوگل پلاس هستند به آسانی بتوانند آن را پیدا کنند.

– صفحه شخصی خود را بهینه سازی کنید. تمامی اطلاعات موردنظر در پروفایل خود را کامل کنید. و لینک های معتبر و مربوط به خود مانند پروفایل های دیگر خود را در بخش لینک ها لحاظ کنید. همچنین می توانید تعدادی از لینک های موردنظر خود را در قالب نوشته ای در بخش توضیحات بگنجانید.

– حضور خود را در گوگل پلاس پررنگ تر کنید. دایره ی ارتباطی خود را گسترش دهید، همکاران و دیگر کسانی که احتمال می دهید به کار شما علاقه دارند را در گروه دوستان (circles) قرار دهید. این کار احتمال اشتراک گذاری مطالب شما را بالا تر می برد، همچنین لازم به ذکر است اشتراک گذاری در راستای مطالب مربوط و توسط مخاطبین هدف بسیار موثرتر خواهد بود.

– با انجمن ها و سایر کاربران در ارتباط باشید. در انجمن های مختلف شرکت کنید یا حتی انجمن هایی در رابطه با حرفه ی خود تشکیل دهید. اجتماعاتی که برای هدف مشترک و خاصی تشکیل می شوند بستر مناسبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما هستند و مهم تر از آن به خاطر ارتباط محتوایی ارزش به سزایی دارند.

– از علامت گذاری های مختلف و نام بردن افرادی که به ضمینه ی فعالیتی شما علاقه دارند استفاده کنید. این امر موجب می شود که مطالب شما در معرض دید قرار گیرد و به عموم نشان داده شود؛ همچنین زمانی که شما به افرادی در مطالب خود اشاره می کنید موجب می شود افراد بیشتری به محتوای شما جلب شوند و تعداد اشتراک گذاری مطلب شما بالاتر رود.

3. مزیت های تالیف گوگل
عده ای معتقدند تالیفات گوگل از سری الگوریتم های آن خارج شده است در حالیکه عقیده ی عده ای دیگر خلاف این مطلب است، در هر صورت بنا به احتمالات بهتر است مزیت های آن را نادیده نگرفته و در راستای استفاده ی بهینه از امکانات آن اقدام کرد.

فرض اولیه بر این است که نوشته ها و مطالبی که قابل اعتماد و معتبر هستند رتبه ی بالاتری را نسبت به مطالب بی اساس و بدون منبع کسب می کنند.

نویسنده: مارال گرگین پور

2 نظر
  1. ایمان 8 سال قبل
    پاسخ

    خیلی مطلب خوبی بود
    باید بیشتر به گوگل پلاس توجه کنم

  2. طراحی چهره 7 سال قبل
    پاسخ

    سلام. ممنون. خیلی خوب بود. از دست اندرکاران وب سایت به این خوبی سپاسگزارم

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید