دیداری از قوچان و قله سرآخور

توسط

پنجمین سالگرد افتتاح پناهگاه سرآخور روز 26 آبانماه 91 به همت دست اندرکاران جدید هیئت کوهنوردی قوچان و با حضور پیشکسوتان و عده زیادی از کوهنوردان سرشناس و علاقه مندان به کوهنوردی شهرستان قوچان برگزار شد.

من به همراه دوستانم آقایان گوهرزاده و صباغ ساعت 5 صبح از مشهد راه افتادیم و ساعت 6:30 دقیقه جلوی باغ ملی بودیم. دیداری تازه شد و همه دوستان قدیمی را ملاقات کرده و آماده حرکت شدیم. تعداد چهار دستگاه اتوبوس شهرداری مسئولیت حمل کوهنوردان به روستای سراب را بر عهده داشتند. به روستا که رسیدیم آقای رمضانیان سرپرست کل صعود طی سخنانی به همگی خیر مقدم گفته و نکاتی را متذکر شدند. بلافاصله برنامه شروع شد.

برنامه صعود به قله بلوران پس از دو سال رکود و بلاتکلیفی جامعه کوهنوردی در قوچان انجام گرفت و کوهنوردی این شهر جان تازه ای گرفت. استقبال از این برنامه بسیار عالی بود بطوری که تعداد کل نفرات شرکت کننده خانم و آقا به 300 نفر رسید.

در ادامه مسیر و قبل از رسیدن به محل صرف صبحانه بسته هایی شامل خوراکی به کوهنوردان داده شد. کوهنوردان سپس در کنار رودخانه مشغول خوردن صبحانه شدند. قبل از حرکت دوباره طی مراسمی جناب آقای بیابانی رئیس جدید هیئت کوهنوردی طی سخنانی فعالیت های جدید و اهداف این هیئت را ایراد کردند. توقف یکساعته با اهدای جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان و با اهدای لوح تقدیری به مفاخر و پیشکسوتان ورزشی قوچان پایان یافت.

هوای منطقه برای صعود فوق العاده عالی بود. با اینکه دمای هوای قوچان صفر درجه بود ولی هوا آفتابی بود و خوشبختانه برای آن دسته از همشهریانی که تجربه لازم برای چنین برنامه هایی را نداشتند مشکلی ایحاد نشد. یک ساعت و نیم بعد به پناهگاه رسیدیم و عده اندکی از افراد برای صعود راهی قله شدند. فاصله محلی که پناهگاه قرار دارد تا خود قله سرآخور حدود 50 متر است. در ارتفاعات برف باریده بود و هوا کمی سرد بود.

پس از نیم ساعت استراحت و گرفتن عکسهای یادگاری و خوردن چای و خوراکی دستور برگشت داده شد. مسیری دشوار و لغزنده که برای عده ای مشکلاتی به وجود آورد ولی خوشبختانه بدون اینکه کسی آسیبی ببیند همگی به سلامتی به مقصد رسیدند.

تیم دوومیدانی بانوان افغانستان شامل 16 نفر و به سرپرستی خانم طبق فروش نیز در این صعود شرکت داشتند.

حدود 15 نفر از پیشکسوتان کوهنوردی قوچان در این برنامه شرکت داشتند. هم چنین آقایان دکتر ملکوتی نژاد (شورای شهر) و ریاست تربیت بدنی و هلال احمر نیز در این برنامه شرکت کرده بودند تا از نزدیک شاهد استقبال گرم و شورانگیز مردم از ورزش خوب کوهنوردی باشند. آقایان صباغ و گوهرزاده نیز از کوهنوردان قوچانی مقیم مشهد بودند که در این برنامه شرکت کرده بودند.

گزارش و عکسها از : میثم رودکی

10 نظر
  1. عزيزی 11 سال قبل

واسه كسايي كه اونجا نبودند توضيح خوب و كاملي بود

2. موژان 11 سال قبل

خوش به حالتون، چه كوهنوردى خوبى.

3. باران 11 سال قبل

ما قید عکسو زدیم

4. کلماتی از یک کوهنورد 11 سال قبل

سلام
    به بهانه هفتمین سالگرد تاسیس وبلاگ پر فراز و نشیب کلماتی از یک کوهنورد
    به یاد دوستان عزیزی که همیشه بودند ولی …….

5. سعید 11 سال قبل

جناب آقای رودکی دست شما هم دردنکنه بابت گزارش های زیبایتان ، موفق باشید

6. علی 11 سال قبل

با سلام دوست گرامی. از آشنایی با شما خیلی خیلی خوشحال شدم در ضمن من خود از اهالی روستای کتلر که دقیقا در سمت دیگر قله محمدبیک یا سرآخور هستم. عکسهای دامنه های شرقی رو براتون میل میزنم. با آرزوی موفقیت

7. احسان 11 سال قبل
    پاسخ

با سلام و خسته نباشید به رودکی عزیز و تمام کوهنوردان همشهری. از ارسال اخبارتون ممنون، من هم میتونم عضو هیئت کوهنوردی باشم؟ اگر ممکن است شرایط آنرا برام بفرستید. با تشکر
    جهان بین – 91/9/20

8. حسین اسدی 11 سال قبل

با سلام
    بنده هم از آشنایی با شما بسیار خوشحال شدم
    منتها موقع خروج شما رو ندیدم.
    انشاالله در دفعات دیگر بیشتر با هم آشنا خواهیم شد
    یا علی

9. سعید گوهرزاده 11 سال قبل
    پاسخ

باسلام. هیات کوهنوردی قوچان باید به چنین نیرویی افتخار کند، که چنین گزارش زیبا و جالب بهمراه عکسهای زیبا را در سایت خودش گذاشته است، به امید دیدار میثم عزیز

10. محمد کرمانی 11 سال قبل

خیلی زیبا بود
    همیشه در اوج باشید

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.